-
RETURER & ÅTERBETALNING
Om du av någon anledning inte är nöjd med din beställning, vänligen kontakta oss. På hydroflaskan strävar vi efter att våra kunder ska vara 100 % nöjda med den produkt de har köpt från våra leverantörer. Om du har några problem med leveransen eller produkten och är frustrerad, vänligen kontakta oss så hjälper vårt team dig omedelbart.
RETURERSkulle du av någon anledning vilja returnera din produkt har du 45 dagars ångerrätt där du oavsett anledning, får alla dina pengar tillbaka vid returnerad vara. Mejla oss på info@hydroflaskan.se så hjälper vi dig!
Vår policy gäller 45 dagar ångerrätt från det att du mottagit din vara. Om 45 dagar har gått sedan ditt köp, kan vi tyvärr inte erbjuda dig en återbetalning eller utbyte.
För att vara berättigad till retur måste din vara vara i gott skick och inklusive produktförpackning.
Artiklar som ej kan returneras:
- Presentkort, rabattkoder och värdebevis
- Nedladdningsbara mjukvaruprodukter
- Några hälso- och personvårdsprodukter
För att slutföra din retur krävs kvitto eller inköpsbevis.
Det finns vissa situationer där endast delbetalningar beviljas (om tillämpligt)
- Eventuellt varor som inte är i sitt ursprungliga skick är skadade eller saknade delar av skäl som inte beror på vårt fel.
- Alla artiklar som returneras mer än 45 dagar efter bekräftad leverans.
Återbetalningar (om tillämpligt)
När din retur är mottagen och inspekterad skickar vi dig ett mail för att meddela dig att vi har fått ditt returnerade objekt. Vi kommer också att meddela dig om godkännande eller avslag på din återbetalning.
Om du godkänns kommer din återbetalning att behandlas, och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller din ursprungliga betalningsmetod inom ett visst antal dagar.
Har du betalat med ett presentkort / värdebevis kommer ett nytt presentkort skapas till dig med motsvarande värde.
Om du inte har fått en återbetalning ännu, kolla först ditt bankkonto igen.
Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta tid innan din återbetalning publiceras officiellt.
Annars, kontakta din bank. Det innebär ofta en behandlingstid innan en återbetalning blir synlig.
Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått ditt bidrag, vänligen kontakta oss på info@hydroflaskan.se
Vanliga frågor om vår returpolicy
Om du är osäker finns här några vanliga frågor om vår returpolicy:
Vad är returperioden?
Du kan returnera en produkt inom 45 dagar efter att du har mottagit din beställning.
Hur lång tid tar det att få tillbaka mina pengar?
En fullständig återbetalning kommer att utfärdas till den ursprungliga betalningsmetoden när vi har tagit emot och inspekterat. Alla kunder måste kontakta oss efter att ha returnerat paketet och ge oss information om spårning och spårning så att vi kan behandla återbetalningen.
Observera: De flesta finansinstitut tar i genomsnitt 3–5 arbetsdagar på sig att behandla återbetalningen.
Varför kan skönhets- och hälsoprodukter inte returneras?
Nedan finns en lista över hygienartiklar som inte kan returneras och återbetalas (listan är inte uttömmande): underkläder, bikini, smink, hårstylingprodukter, skönhetsprodukter osv. Vi tar hygien och allmänhetens säkerhet på allvar och vägrar att returnera skönhets- och hälsoprodukter för att garantera våra kunders säkerhet. Vi är inte ensamma om detta. Andra leverantörer av skönhets- och hälsoprodukter tillåter inte heller returer, av samma skäl.
I allmänhet kan produkter inte returneras om något av följande villkor gäller: Om
- Köparen har reparerat och/eller ändrat de levererade produkterna själv eller låtit en tredje part reparera och/eller ändra dem;
- De levererade produkterna har utsatts för onormala förhållanden eller har på annat sätt hanterats vårdslöst eller i strid med förmedlarens anvisningar och/eller har hanterats på förpackningen.
- felet helt eller delvis beror på föreskrifter som regeringen har utfärdat eller kommer att utfärda om typen eller kvaliteten på de material som används.
Måste jag betala för min retur?
Ja, alla kunder är ansvariga för kostnaden för returfrakten. Vi rekommenderar att du skickar din retur med track & trace, eftersom vi inte kan ta ansvar för förlorade returer.
Kan jag returnera min produkt utan att kontakta er?
Nej, du måste kontakta oss innan du returnerar produkten, eftersom returadressen kan vara annorlunda än den adress som din beställning ursprungligen kom från.
Hur kan jag kontakta er?
Du kan kontakta oss via e-post på info@hydroflaskan.se. hydroflaskan team arbetar sju dagar i veckan. Vi garanterar alltid ett svar inom 24 timmar och hjälper dig gärna!
Min beställning är skadad, vad ska jag göra?
För att vi ska kunna hitta en lösning så snabbt som möjligt ska du bifoga ett foto som visar den dåliga kvaliteten eller den skadade delen av varan. Foton på en plan yta där etiketten och felet syns tydligt är bäst. Vi kommer att använda denna information för att hjälpa dig med din beställning och undvika misstag i framtiden.
Om du har fått en skadad eller felaktig produkt ska du kontakta oss inom 30 dagar efter att du har mottagit produkten. Efter det löper tyvärr returperioden ut.Outlösta Paket
Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade eller vägrade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc.). Därför tar vi ut en avgift på 299 kr om ett paket ej hämtas ut.
Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar innan den returneras till oss.
Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.